Epigramer = Epigramma gamer

Valaki célul tűzi ki magának, hogy maratoni távot fut. Más még többet,ultramaratont szeretne. Valaki magas hegyeket mászik meg, hobbiból, kihívásból.

Hasonló nehézségű feladatot választok magamnak, de szellemit. Szeretem a puzzle-t,a scrabble-t, régebben a keresztrejtvényt.

És ötven évesen felfedeztem magamnak a verseket. Játékból, hobbiból nem tudnám saját gondolataimat versben megszerkeszteni? Komoly kihívást jelentő szonettben, epigrammában?

 Nem akarok és nem is tudnék költő lenni.  Íme:

 

Az elképzelhetetlen

Tudás, műveltség

Oly magas költőinknél!

Felfoghatatlan!

 

vagy:

Felfoghatatlan

tudás, műveltség költött

magyar verseket .

 

Én csak rácsodálkozok.

Egy barátom hatására ötletelgettem pár haikuval,megismertem Fodor Ákos munkáit, s azt gondolom, ha van egy gondolatom, ebben a formában leírni jó játék.

Továbblépve az epigrammára gondoltam, mégiscsak mélyebb gyökerei vannak, egyben nehezebb is ilyet írni, sokkal kötöttebb forma. Hát igen. Belebotlottam a költészet Csomolungmájába.

Meg fogom mászni! Fogok párat írni, és azok jók lesznek!

De sok víz fog addig lefolyni a Brahmaputrán....