Hol van a korosztályom?

Ma elolvastam egy bejegyzést Gundel Takács Gábortól, s lendületet is vettem epigramerként. Persze a vasárnapi tüntetés is hatott, ahol reményem sem volt ismerőssel összefutni. Sok a privát program sajnos (vasárnap én is gyerekkel mentem, ráuszítottam őt a pesti pokemonokra), szerdán pedig már én is fogászatra viszem a másik fiam, pedig felmennék a Hősök terére.. Vannak persze kortársaim bőven, akiknek mindez (tüntetni, demonstrálni, tiltakozni) eszébe se jut.

Hol a korosztályom?

Negyvenes, ötvenes ember, mondani semmi, mit  el mer

Otthon ül, elvtelen úr, szíve se, lelke se szúr.

Gyermeke érdeke számít? Önmaga csonka jövője?

Balgán bámul e báb,  fészbukon él a család.

 

Na de mit is akar mondani a "költö"? Azon túl, ami könnyen átjön -szerintem - vagyis, hogy a kussolás nem túl szimpi, és minimum állást kell foglalni-, pár apróság:

- Fészbukos kalandozásaim alatt több macskával találkoztam, mint értelmes gondolattal. Zavar.

- A "csonka" jelzőt a csonka család, csonka ország ihlette. Csonka család: ha valaki nem tanulhat itthon és kimegy Nyugatra, vissza fog jönni? Szerintem nem.

- "elvtelen": szigorúan elv (eszme) nélküli, a maga kényelmét fel nem adó. Nem az erkölcs nélküli gazember.

-"fészbukon él a család" : Egymástól távol, külön országban.

 

Formailag ez az első dupla disztichonom, izgalmas kihívás még hosszabbat írni. Nincs mese itt már tanulmányoznom kell az irodalmat is, hogy helyezik el a csattanót, hogy épül fel az ellentét.

Jelen esetben a harmadik sor képviseli ezt a részt. A szétszakadt, csonka család gondolata is idetartozna, mint a viselkedés eredménye,mégis,nem érzem egyértelműnek ezt a csattanót, inkább simul az első és második sorhoz.